Polityka prywatności

Home / Polityka prywatności

Polityka prywatności

Poniższa Polityka prywatności opisuje kwestie związane z korzystaniem z Serwisu aktywnezloto.pl (dalej jako: „Serwis”).

Naszym celem jest zapewnienie Państwu poczucia bezpieczeństwa na naszym Serwisie, dlatego też Państwa prywatność i ochrona danych osobowych są dla nas bardzo ważne. Prosimy o staranne zapoznanie się z poniższym podsumowaniem, z którego dowiedzą się Państwo w jaki sposób działa nasz Serwis. Zapewniamy, że Państwa dane będą przetwarzane w sposób przejrzysty i uczciwy, oraz że dołożymy wszelkich starań, aby były traktowane z zachowaniem ostrożności i odpowiedzialnie.

Poniższa Polityka prywatności ma na celu poinformowanie o sposobie wykorzystywania przez nas Państwa danych osobowych zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE z dnia 27 kwietnia 2016 r. (DZ. Urz. UE L 119 z 04. 05. 2016), zwanego dalej „Rozporządzeniem RODO”.

1. Dane Administratora

Administratorami Państwa danych osobowych są: PMTH S.A., zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000804133, REGON: 384387843, NIP: 8971870883, z siedzibą przy ul. Strzegomskiej 42B, 53-611 Wrocław, oraz PMTH Sp. z o.o., zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000646624, REGON: 365846694, NIP: 8943088811, z siedzibą przy ul. Strzegomskiej 42B, 53-611 Wrocław, działające jako Współadministratorzy, (dalej jako: „Współadministratorzy”, „Administratorzy”,  „Administrator” ).

Współadministratorzy podejmują wspólne działania w celu świadczenia usług zarządzania i przechowywania fizycznego złota inwestycyjnego. Współadministratorzy podejmują działania w celu nawiązania profesjonalnych relacji z klientami i inwestorami, opartych na zaufaniu, bezpieczeństwie, poufności i poszanowaniu prawa. By osiągnąć ten cel, Współadministratorzy m.in. wspólnie korzystają ze strony internetowej https://aktywnezloto.pl/.  

2. Kontakt z Administratorem

W celu zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych oraz ułatwienia kontaktu w zakresie realizacji praw osób, których dane dotyczą, możecie Państwo kontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kontakt@aktywnezloto.pl bądź listownie.

3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych

Państwa dane osobowe przetwarzane są na podstawie:

  1. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia RODO tj. w oparciu o zgodę w zakresie objętym zgodą, w szczególności w celu przesyłania informacji handlowych,
  2. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia RODO tj. w celu wykonania umowy, w tym np. kontaktowanie się z klientem w związku z jej realizacją,
  3. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia RODO tj. w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze związanych z przepisami wynikających z prawa podatkowego, w tym ustawy z dnia 27.08.1997 r. Ordynacja podatkowa,
  4. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO tj. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora – np. w celu ewentualnej obrony praw i dochodzenia roszczeń.

 

4. Kategoria danych osobowych

Dane osobowe zwykłe.

5. Źródło pochodzenia danych

Administratorzy gromadzą dane osobowe pozyskane bezpośrednio od Państwa jako osób, od których te dane pochodzą.

6. Przekazywanie danych osobowych

Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być zaufane osoby współpracujące, podmioty którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże się konieczność przetwarzania danych. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być jedynie podmioty uprawnione do odbioru Państwa danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa.

Z uwagi na to, że korzystamy z usług dostawców w zakresie rozwiązań teleinformatycznych – np. Microsoft Inc. oraz Google Inc., Państwa dane mogą być przekazywane poza teren Unii Europejskiej do USA. Zapewniamy, że podmioty te jako liderzy w branży stosują najwyższe standardy bezpieczeństwa danych osobowych.

7. Okres przechowywania danych osobowych

Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres:

  1. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest udzielona przez Państwa zgoda, przetwarzamy dane osobowe do czasu jej wycofania. Udzielona przez Państwa zgoda może być wycofana w każdym czasie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych przed jej wycofaniem,
  2. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest realizacja umowy, przetwarzanie obejmuje czas realizacji tej umowy,
  3. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest realizacja obowiązków wynikających z przepisów prawa, przetwarzanie obejmuje okres wynikający z realizacji ustawowych zadań Administratora (okres przedawnienia, upływ okresu rękojmi za wady, przedawnienia zobowiązań podatkowych tj. 5 lat – art. 70 ustawy z 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa),
  4. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest realizacja prawnie usprawiedliwionego interesu Administratora, przetwarzanie obejmuje okres trwania tego interesu, o ile brak jest innej podstawy prawnej przetwarzania.

 

8. Prawa osób, których dane dotyczą

Posiadają Państwo prawo do żądania od Administratora dostępu do Państwa danych i do ich sprostowania, a w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów prawa: prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania usunięcia Państwa danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.

W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, przysługuje Państwu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych – z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją.

9. Obowiązek lub dobrowolność podania danych

Podanie Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia i realizacji umowy.

10. Informacja o profilowaniu

Państwa dane osobowe nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

11. Prawo do kontaktu z organem nadzorczym

Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

12. Pliki cookies

Czym są pliki cookies i do czego służą?

Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane na Twoim urządzeniu, gdy odwiedzasz Serwis. Pliki te są przesyłane przez serwis internetowy do przeglądarki. Każdy plik cookie posiada anonimowy identyfikator i pozwala zidentyfikować urządzenie, w którego pamięci został zapisany przez określony czas (czas, po którym dany plik cookie zostanie usunięty). Pliki cookies są zapisywane w celu rozpoznania Twojego urządzenia, poznania Twoich preferencji, a także zbierania informacji na temat Twoich wcześniejszych działań na Serwisie.

Jakich plików cookies używamy?

Możemy używać następujących rodzajów plików cookies:

  • Sesyjne pliki cookies – są to informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia. Te pliki cookies są niezbędne, aby niektóre funkcjonalności Serwisu działały poprawnie,
  • Stałe pliki cookies – dzięki nim korzystanie z Serwisu jest łatwiejsze (np. zapamiętują wybraną rozdzielczość, układ treści). Mogą być wykorzystywane do różnych celów, w tym do zapamiętywania Twoich preferencji i wyborów podczas korzystania ze strony internetowej. Te pliki cookies pozostają w pamięci przeglądarki przez dłuższy okres,
  • Własne pliki cookies (first party cookies) – są zapisywane przez obecnie przeglądaną stronę internetową. Służą poprawie jakości korzystania z Serwisu,
  • Pliki cookies stron trzecich (third party cookies) – są wykorzystywane przez strony trzecie, jak np. portale społecznościowe, w celu śledzenia Twoich wizyt na różnych stronach internetowych, na których zamieszczają reklamy.

Pliki cookies używane przez Serwis można podzielić na następujące kategorie:

  • Pliki cookies niezbędne,
  • Pliki cookies funkcjonalne,
  • Pliki cookies analityczne.

Pliki cookies niezbędne: Zawsze Aktywne

Bez tych plików nie można poruszać się po witrynie ani korzystać z jej funkcji. Twoje dane przetwarzamy w oparciu o art. 6 (1) f) RODO. Możesz wyrazić sprzeciw wobec takiego przetwarzania Twoich danych osobowych, lecz w praktyce uniemożliwi to korzystanie z naszej strony internetowej bądź znacznie to utrudni.

Pliki cookies funkcjonalne: (checkbox do zaznaczenia)

W plikach tego typu zapisywane są informacje o Twoich wyborach, dzięki którym możemy zaproponować ulepszone i spersonalizowane funkcje. Na przykład w plikach cookie tego typu mogą być przechowywane informacje na temat numerów śledzenia wpisywanych w aplikacjach. Pliki te mogą zostać uruchomione tylko za Twoją zgodą, wyrażoną poprzez kliknięcie w odpowiednie pole wyboru (checkbox), które pojawi się po otwarciu strony www.aktywnezloto.pl. Swoją zgodę możesz wycofać w każdej chwili.

Pliki cookies analityczne: (checkbox do zaznaczenia)

Pliki z tej kategorii gromadzą informacje, które mówią, w jaki sposób odwiedzający korzystają z witryny, np. dane podstron, które są odwiedzane najczęściej. Pliki te są wykorzystywane po to, aby usprawnić działanie strony. Pliki te mogą zostać uruchomione tylko za Twoją zgodą, wyrażoną poprzez kliknięcie w odpowiednie pole wyboru (checkbox), które pojawi się po otwarciu strony www.aktywnezloto.pl. Swoją zgodę możesz wycofać w każdej chwili.

Jak długo przechowujemy pliki cookies?

Sesyjne pliki cookies pozostają na Twoim urządzeniu do momentu opuszczenia przez Ciebie Serwisu lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).

Stałe pliki cookies będą przechowywane na Twoim urządzeniu maksymalnie przez okres 12 miesięcy lub do czasu wycofania przez Ciebie zgody.

Jak zarządzać plikami cookies?

Należy pamiętać, że jeśli nie wrazisz zgody na działanie plików cookies, nie będziesz w stanie w pełni korzystać z niektórych elementów Serwisu np. nie będziesz mógł korzystać z funkcji personalizacji Serwisu.

Pamiętaj o skonfigurowaniu wszystkich przeglądarek na różnych urządzeniach (tabletach, smartfonach, komputerach). Istnieją różne sposoby konfigurowania przeglądarek, dlatego należy zapoznać się z sekcją „Pomoc” używanej przeglądarki, aby dowiedzieć się, jak ją skonfigurować i skorzystać z dostępnych opcji.

Sposoby konfigurowania ustawień dotyczących plików cookies w poszczególnych wyszukiwarkach można znaleźć m. in. pod adresami:

  • Google Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647,
  • Mozilla Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek,
  • Microsoft Internet Explorer: http://support.microsoft.com/kb/278835/pl,
  • Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/microsoft-edge/usuwanie-plik%C3%B3w-cookie-w-przegl%C4%85darce-microsoft-edge-63947406-40ac-c3b8-57b9-2a946a29ae09

Masz również możliwość wyłączenia następujących plików cookies:

  • Możesz wyłączyć pliki cookies „Google Analytics”, pobierając moduł dostępny pod adresem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/
  • Możesz wyłączyć Insight Tag of LinkedIn, modyfikując ustawienia użytkownika na stronie LinkedIn: https://www.linkedin.com/psettings/

 

13. Zmiany w Polityce prywatności

W celu zapewnienia, aby Polityka prywatności Serwisu spełniała przez cały czas aktualne wymogi nałożone przez przepisy prawa, zastrzegamy sobie prawo do wnoszenia do niej zmian w dowolnym czasie. Powyższe ma również zastosowanie w przypadkach, gdy Polityka prywatności wymaga zmian w celu objęcia nią nowych lub zmienionych produktów lub usług Serwisu.